Формування мотивації навчальної діяльності школярів - основна умова успішного навчання - 16 Лютого 2016 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2016 » Лютий » 16 » Формування мотивації навчальної діяльності школярів - основна умова успішного навчання
13:20
Формування мотивації навчальної діяльності школярів - основна умова успішного навчання

      Педагогічний колектив Вижницької ЗОШ-інтернату І-ІІІ ст.. ім.. Н.Яремчука  вважає, що успіхи в навчанні та вихованні дітей прямо залежать від мотивації, тобто наявності значущих і діючих стимулів до засвоєння знань і придбання визначених особистісних якостей, а значить , щоб  учень займав активну позицію в процесі цієї навчальної діяльності, він повинен мати потужні джерела мотивації навчання. Тому основним у педагогічному мистецтві, вважають вчителі,  є уміння спонукати, а не примушувати до навчання.

      З метою формування позитивних мотивів навчальної діяльності педагоги  школи-інтернату  використовують такі методи: словесні, наочні і практичні, репродуктивні і пошукові, індуктивні і дедуктивні, а також методи самостійної навчальної роботи. Також використовують наочність, яка підвищує інтерес учнів до питань, що вивчаються, допомагає перебороти втому чи негативні відчуття. Проводять лабораторні, практичні експериментальні роботи, які також виступають в ролі мотивів активної навчальної діяльності.

      Так, вчитель фізики Кречмарвська С.М. часто застосовує на своїх уроках  проблемно-пошукові методи, які є надзвичайно цінними у створенні позитивних мотивів навчання, особливо для самостійного вирішення завдань поставлених перед учнями.

      Вчителі української мови та літератури Матюшкіна А.А. та Іванюк О.І. переконані, що важливу роль у мотивації навчання виконують методи емоційного стимулювання учнів, які у процесі навчання створюють ситуацію емоційно-моральних переживань. Так, вивчаючи творчість письменників української та зарубіжної літератур, ці учителі так добирають зміст матеріалу, приклади і факти, так їх розкривають, що викликають в учнів почуття співпереживання, гордості та ін. Емоційні уривки з текстів, ілюстрації, емоційна розповідь учителів – це прийоми реалізації методу створення емоційних переживань у навчанні. Підвищений інтерес в учнів викликає аналіз уривків з художньої літератури, присвячених життю і діяльності видатних учених, громадських діячів.

      Вчителі біології, хімії, географії Варварюк С.П., Клим Л.І., Клим О.І. на своїх уроках  створюють ситуації захопленості, тобто введення до навчального процесу захоплюючих прикладів, дослідів, парадоксальних фактів.

      На уроках історії вчитель Флора В.І. використовує факти із життя українських гетьманів та інших діячів чим  не тільки зацікавлює  учнів, а й викликає позитивне ставлення до предмета і теми, яка вивчається.

      Для створення емоційних ситуацій під час проведення уроків велике значення мають художність та емоційність мови вчителя. Без емоційності мова вчителя є тільки інформативно корисною, але, на жаль, вона не стає позитивним методом активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів.  Так на уроках з основ  християнської етики вчитель Крильчук О.В. застосовує ситуації  пізнавальної новизни, пізнавальних ігор, навчальних дискусій, пізнавальних суперечностей, використання різноманітних аналогій, створення ситуацій успіху тощо.

     Учні старших класів порівнюють різні підходи до створення таблиці елементарних частин з фізики, різні концепції походження людини з біології, різні гіпотези щодо зміни клімату на землі на уроках географії. Залучення учнів до ситуацій навчальних дискусій поглиблює їхні знання з окремих питань і на цьому ґрунті викликає нову хвилю інтересу до навчання. Часто вчителі спеціально організовують на уроках навчальні дискусії. Звичайно, учні не завжди висловлюють кінцеве рішення про істинність тієї чи іншої точки зору, але в них з’являється інтерес до глибшого вивчення цих питань. Найкраще проводити навчальні дискусії під час активного повторення матеріалу, коли учні вже володіють достатнім запасом інформації. Як метод мотивації більшість учителів Вижницької ЗОШ-інтернату  використовують аналіз життєвих ситуацій. Цей метод безпосередньо мотивує навчання за рахунок максимально ймовірної конкретизації знань, тісного зв’язку з особистісною вагомістю для учня і його оточення.

      Вчителі початкових класів Синишина Л.В., Григорійчук Н.В. вважають, що одним із найдієвіших методів мотивації навчання для учнів з низьким рівнем навчальних досягнень є створення на уроці ситуації успіху. Для таких учнів  добираються  посильні завдання, оцінюється  їхнє виконання, під час цього забезпечується  позитивний  мікроклімат, у якому учень позбувається почуття невпевненості та страху. Схвальні оцінювальні судження вчителя викликають в учнів позитивні емоції. Дієвість оцінювання значною мірою залежить від коментування її педагогом, бо гуманізація освіти вимагає, щоб навчання було вільним від тиску на учнів, психологічного дискомфорту, породженого необ’єктивним оцінюванням.

     Таким чином, формувати в учнів мотиви обов’язку і відповідальності необхідно на основі методів пояснення суспільного й індивідуального значення навчання, методів вправ, методів похвали за успішне й добросовісне виконання обов’язків, методів оперативного контролю за виконанням вимог та ін.

     Учителі школи вміють формувати в учнів глибокі мотиви навчання, створюючи для цього відповідні умови на уроках. Але цей процес розрахований на творчість учителя, який ціле життя працює для того, щоб навчання було ефективним і плідним, стало радістю і задоволенням кожної дитини.

     Отже, мотивація є особливо важливим компонентом навчальної діяльності, через реалізацію і за допомогою якого можливе формування навчальної діяльності школярів  у цілому.

Заступник директора з навчальної роботи

Вижницької ЗОш-інтернату С.П.Варварюк

 

Категорія: Новини | Переглядів: 127 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz