Інноваційні форми та методи проведення уроків - 3 Листопада 2014 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Листопад » 3 » Інноваційні форми та методи проведення уроків
15:35
Інноваційні форми та методи проведення уроків

    Однією з інноваційних технологій, яка застосовується у Вижницькій ЗОШ-інтернат – це є інтегроване навчання, яке  допомагає поєднувати можливості різних навчальних дисциплін у створенні цілісних уявлень учнів про світ, суспільство, науку, мистецтво, літературу тощо. Взаємозв'язок у вивченні шкільних предметів - природний процес, зумовлений логікою навчання. Інтеграція об'єднує отримувані знання в єдину систему.
    Зокрема, учитель історії Флора В.І. разом з учителем української мови та літератури Матюшкіною А.А. провели бінарний інтегрований урок з історії та української літератури на тему: „Національні та загальнолюдські проблеми в кіноповісті О.Довженка  „Україна в огні. Історичний аспект прочитання повісті.”  Тема уроку вибрана не випадково. Вона перегукується із подіями сучасності, тому так важливо донести до учнів історичну  і людську правду.
       Особливість цього інтегрованого уроку полягає в тому, що тут поєднуються блоки знань з різних предметів, підпорядковані одній темі, при цьому школярі включаються в різні види діяльності. Метою проведення такого уроку було  створення передумов для різнобічного розгляду учнями теми Другої світової війни і її відгук на Україні, формування системного мислення, збудження уяви, позитивного емоційного ставлення до пізнання.
     Такий підхід сприяє інформаційному забезпеченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу відчувати події епохи, досягати цілісності знань. Формою проведення інтегрованого уроку вчителі обрали бесіду. Кожен учитель розкривав певну частину теми і виступав у ролі координатора. В ході дискусії учні висловлювали свої припущення, обґрунтовували висновки. Діти працювали в малих групах, що стимулювало відповідальність і автономність кожного, коли навіть мовчазні учні стали учасниками комікативної взаємодії.
На уроці було використано метод випереджального навчання, творчий пошук учнів.  Цьому уроку передувала чітка  організація випереджальних домашніх завдань - індивідуальних або фронтальних, добиралися ілюстрації до теми, готувалися індивідуальні повідомлення. Учні самостійно опрацювали  велику кількість додаткової літератури, отримали максимум цікавої інформації, а також самі брали  активну участь у проведенні уроку. На уроці широко використано наочність, що допомогло учням краще запам'ятати матеріал. Під час роботи з наочністю школярі здійснювали  ряд інтелектуальних операцій, мали  змогу порівняти, пізнати, установити тощо. На уроці надано перевагу самостійній роботі учнів, практично повністю відмовившись від лекційного навчання. Протягом усього уроку спостерігався  інтерес і готовність учнів до постійного виконання пошукової роботи. Для підсилення виховного та навчального впливу уроку педагогами використано перегляд відеоматеріалів.
    В наш  заполітизований час саме авторська книжка розповість правдиво, з авторським домислом, художньо оформлено про історію народу. При цьому розумова активність учня  пов'язана з процесами пізнання історичної правди та духовного життя народу певної епохи.
   На уроці однією з ефективних форм вивчення художньо-історичного твору „Україна в огні” був  діалог художнього тексту з історичною епохою. Такий діалог залучав учнів до осмисленого прочитання художньо- історичних творів та їх літературознавчого аналізу. Саме аналіз літературно-мистецького твору є ефективним шляхом до вивчення й усвідомлення створеного авторського художньо-історичного світу. Вчитель історії Флора В.І. та вчитель української літератури Матюшкіна А.А. розглядають зміст літературного твору не як ілюстрацію до історичних подій, а як духовний продукт, що зародився в певний історичний час під впливом обставин.
    Під час розробок інтегрованих уроків педагоги Вижницької ЗОШ-інтернату надають перевагу діалогу як одній із важливих умов активізації пізнавальної діяльності учнів під час вивчення художньо-історичних творів. 
    Головне місце в інтегрованих уроках відводиться творчому пошуку. В процесі таких занять формується мислення учнів, їхня емоційна та вольова сфера, моральні, естетичні та світоглядні аспекти особистості, навчальні і трудові вміння.

Категорія: Новини | Переглядів: 476 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Пошук
Календар
«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz