Інтерактивні форми та методи навчання хімії - 2 Квітня 2014 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Квітень » 2 » Інтерактивні форми та методи навчання хімії
15:33
Інтерактивні форми та методи навчання хімії

С.П.Варварюк, заступник директора з навчальної роботи,
учитель хімії Вижницької ЗОШ-інтернату.

Сьогодні обсяг інформації зріс до неможливості осягнення її однією людиною. Я вважаю, що функція вчителя сьогодні полягає не в передачі знань, а у формуванні навичок здобувати їх.
Особливістю сучасності є те, що людина, щоб реалізуватися в суспільстві, повинна вчитися практично все своє життя. Якість сучасної освіти, тобто відповідність вимогам суспільства, визначається не тільки тим, що дитина знає і чого вона навчилася в школі, скільки здібностями і вміннями здобувати нові знання та використовувати їх у нових умовах.
Я вважаю, що одним із завдань вчителя сучасної національної школи є розвиток кожної дитини як неповторної індивідуальності. На своїх уроках приділяю велику увагу формуванню в учнів творчого потенціалу, прагненню до самостійності в пізнавальній діяльності, вмінню ставити і вирішувати нові проблеми. Я впроваджую в навчальний процес різноманітні системи індивідуального і диференційованого навчання.
Основною метою для себе вважаю необхідність пробудити в душі школяра інтерес до знань, виховати комунікативну, готову до змін, що постійно відбуваються в житті, особистість.
Цього досягаю тільки за допомогою активного навчання. Одним із різновидів активного навчання є інтерактивні технології.
Сутність інтерактивного навчання вбачаю в тому, що саме завдяки різним його формам, організовую пізнавально – навчальну діяльність учнів таким чином, що вони самостійно розв’язують певні ситуації, проблеми, спираючись на свої потенційні можливості і вже набуті знання.
В основу своєї роботи покладаю справжню глибоку повагу до учня, до його особи, створення атмосфери взаєморозуміння, доброзичливості, щирості, дружніх відносин, педагогічного співробітництва.
Дотримуюсь принципів навчання: свідомості, наочності, систематичності, міцності, доступності, науковості, зв’язку навчання з життям. Всі учні повинні оволодіти повною програмою підготовки по хімії.
Велике значення надаю розвивальній функції навчання, самостійності і нестандартності думки. Це сприяє інтелектуальному розвитку школярів. На мою думку, оволодіти навчальним предметом – означає навчитися розв’язувати не лише передбачені державним стандартом завдання та задачі, а й також такі, що вимагають певної незалежності мислення, творчих пошуків, оригінальності, винахідливості. Це є нестандартні завдання.
Для кращого розвитку розумових можливостей школярів, їхніх пізнавальних інтересів у процесі навчання стараюся систематично застосовувати різні типи нестандартних завдань та задач з логічним навантаженням. Також на уроках хімії використовую цікавинки, завдання для інтелектуального самовдосконалення, головоломки, ребуси, задачі – казки, задачі – вірші. Творчі завдання допомагають мені розвинути в учнів пізнавальні процеси – пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення. Зміст завдань добираю так, щоб він сприяв розвиткові гнучкості і широти мислення, які так необхідні для успішного розв’язання як навчальних так і життєвих задач.
Також приділяю велику увагу вихованню пізнавальних інтересів і в позакласній роботі. Спрямовую свою діяльність на нерозривну єдність навчання і виховання як необхідної умови формування цілісної та всебічно розвинутої особистості.
Для того, щоб учні вчилися з цікавістю, навчаючи один одного, на багатьох своїх уроках я використовую групову форму роботи. Об’єднуючи учнів у групи змінного складу, я забезпечую їм почуття власної безпеки, адже тепер не учень особисто відповідає за результат роботи, а вся група.
Групову форму роботи я застосовую таким чином. Учні класу об’єднуються в групи у такий спосіб: учні, які сидять за партами з непарними номерами (1,3,5) – І група, учні, які за партами з парними номерами (2,4,6) – ІІ група.
Завдання для учнів І та ІІ груп різні.
Як результат роботи груп – створення опорного конспекту в зошитах, що включає в себе також план виконання заданих завдань.
Під час роботи груп я консультую учнів, відповідаю на запитання, що виникають. Така робота триває протягом 10-15 хвилин. Після чого учні І і ІІ груп об’єднуються в нові групи. Учні обмінюються інформацією. Результатом роботи нових груп є також створений у зошиті опорний конспект.
Під час перевірки виконання завдань до дошки викликаю кращих учнів. В центрі уваги на моїх уроках завжди обдаровані, здібні учні, бо недонавантаження може призвести до бездіяльності, втрати інтересу, гальмування мислительської діяльності. Тому здібним учням даю додаткові доручення і завдання, вони є консультантами, працюють з довідковою літературою.
Активні методи навчання застосовую на різних етапах навчання, вони виконують головну функцію – бути формою співпраці у процесі навчання, створювати умови для самостійного навчання. “Не так важливо вчити дітей, як важливо створити ситуацію, у якій дитина просто не може не вчитись і робить це із задоволенням” – наголошував американський психолог К. Роджерс. Інтерактивні методи сприяють тому, що учні опановують усі рівні пізнання: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання, розвивають критичне мислення, рефлексію, уміння розмірковувати, розв’язувати проблеми.
Активізація навчально – виховного процесу через впровадження у практику інтерактивних технологій сприяє зростанню інтелектуального, духовно – морального і культурного потенціалу нації, що передбачено Національною доктриною розвитку освіти.


 


 

Категорія: Новини | Переглядів: 454 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Квітень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz