Практична реалізація аспектів особистісно-зорієнтованого навчання при вивченні інформатики на уроках та в позаурочній дільності - 11 Квітня 2012 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2012 » Квітень » 11 » Практична реалізація аспектів особистісно-зорієнтованого навчання при вивченні інформатики на уроках та в позаурочній дільності
15:38
Практична реалізація аспектів особистісно-зорієнтованого навчання при вивченні інформатики на уроках та в позаурочній дільності
Директор школи-інтернату   І.І.Погурський

Урок – це дзеркало загальної і педагогічної
культури вчителя,  мірило його
інтелектуального багатства, показник
його світогляду і ерудиції.
В.Сухомлинський
        Досягненню мети навчання інформатики та реалізації особистісно-орієнтованого навчання, яке на перший план висуває завдання створення сприятливих умов для виявлення і розвитку здібностей учнів, задоволення їх потреб та інтересів, розвитку пізнавальної активності і творчої самостійності сприяє впровадження у навчально-виховний процес інноваційних методів навчання. Зокрема у нашій школі   учителем інформатики використовуються такі методи навчання як "Мікрофон”, "Мозкова атака”, "Мозковий штурм”, метод інтерв’ю, дискусія, метод проектів, "Коло ідей”, дидактичні ігри такі як аукціон, "Зрозумій мене без слів”, "Ланцюжок”, "Клубочок успіху”, "Намисто ідей” та ін.



Проблема над якою працює вчитель інформатики в нашій школі:
«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках інформатики»
Як організувати навчальний процес, щоб досягти результатів?
 
Для досягнення результатів вчитель використовує такі принципи та підходи:
 
-    принцип наочності;
-    принцип активності;
-    принцип зв'язку теорії з практикою
ПРИНЦИП НАОЧНОСТІ
За рахунок продуманого застосування засобів наочності можна:
-    посилити емоційний вплив на учнів;
-    підвищити рівень доступності матеріалу, що вивчається;
-    прискорити активізацію розумової діяльності учнів;
-    одну і ту саму інформацію можна подати у вигляді багатьох графічних образів.
ПРИНЦИП АКТИВНОСТІ
В методиці навчання інформатики та комп’ютерної графіки вчитель  розрізняє:
-     Інтелектуальну  активність
(Забезпечується постановкою проблемних завдань, які стимулюють пізнавальні процеси)
- Творчу активність
(Творча активність передає «дух» роботи та напряму залежить від емоцій учня на тому чи іншому уроці)
-    Емоційну активність
(Позитивне емоційне ставлення до предмета відіграє велику роль у досягненні успіхів. Негативні емоції блокують активність учня)
ПРИНЦИП  ЗВ’ЯЗКУ  ТЕОРІЇ  З ПРАКТИКОЮ
Учитель намагається не допускати в навчанні розходження: це – знання, а це – життя.
В процесі практичної діяльності учень розширює і поглиблює свої теоретичні представлення, «нарощує теорію».



Як створити творчу атмосферу?
    Творчий процес передбачає такі основні кроки:
-    постановка проблеми;
-    збір даних, що стосуються проблеми;
-    детальне вивчення даних;
-    вироблення можливих рішень;
-    перевірка обраного рішення.
  На творчі здібності значною мірою впливає та атмосфера, в якій працює учень. Атмосфера всередині має бути такою, щоб кожен учасник мав якомога ширший доступ до інформації. Вільний обмін інформацією й існуючими ідеями має відбуватися як по горизонталі, так і по вертикалі; як між людьми, що займають однако¬ве положення, так і між учителем та учнем.
 Розумовий процес звичайно приносить максимальний результат, коли після періоду концентрації послаблюється контроль над свідомістю.
Важливо правильно сформулювати проблему у вигляді запитання, так, щоб учасники генерували свої пропозиції, відповідаючи на це запитання.

Один з уроків інформатики
Розділи уроку
Основні функціональні блоки
1
2
3
4
Початок уроку
Дивуй
Ідеальне опитування
Взаємоопитування
Гра у випадковість
Пояснення нового матеріалу
Приваблива мета
Прес-конференція
Запитання до тексту
Ділова гра "Погляд"
Закріплення, тренувальні вправи
Лови помилку!
Гра у випадковість
Ділова гра "Компетентність
Гра-тренінг
Повторення
Своя опора
Свої приклади
Обговорюємо домашнє завдання
Ділова гра "НДЛ"
Контроль
Тихе опитування
Опитування ланцюжком
Бліц-контроль
Світлофор
Домашнє завдання
Три рівні домашнього завдання
Особливе завдання
Ідеальне завдання
Завдання масивом
Кінець уроку
Відстрочена відгадка
Роль "психолог"
Опитування – підсумок
Обговорюємо домашнє завдання

Ознаки особистісно-зорієнтованого уроку:
   - повідомлення учням цілей уроку, орієнтованих на конкретний результат;
   - створення позитивного настрою на уроці, відповідної мотивації, ситуації успіху, взаємопідтримки, переважання діалогічної форми спілкування, індивідуальної, парної та групової роботи;
   - забезпечення участі школярів в організації навчальної діяльності через залучення до планування роботи й вибір рівня засвоєння виучуваного матеріалу та способів його фіксацій, варіантів знань, оцінювання результатів;
   - рефлексію учня над власною діяльністю: доцільність обраного шляху вирішення поставлених завдань, форм і методів роботи, досягнення чи не досягнення цілей;
   - оцінювання школяра в порівнянні з його попередніми успіхами й планованими цілями, заохочення успіхів, способів навчальної діяльності, докладених зусиль.
   Досвід впровадження особистісно - зорієнтованого навчання в практику роботи школи дозволяє встановити певні закономірності навчання:
   - навчальна продуктивність школярів зростає, якщо вони усвідомлено беруть участь у визначенні цілей навчання;
   - збільшується інтенсивність й ефективність розвитку креативності учнів;
   - динаміка творчих досягнень учнів випереджає підвищення рівня засвоєння базових навчальних стандартів;
   - творча результативність навчання більш впливає на розвиток особистісних якостей учнів.









Пам'ятка
впровадження  особистісно-зорієнтованого навчання на уроках інформатики
1.  Повноцінне спілкування залежить від обох партнерів.
2. Для повноцінного спілкування ми маємо об'єднати обидві «мови»: мову слів і мову тіла (жести, посмішка).
3.  Важливим у спілкуванні є вміння говорити й уміння слухати.
4.  Правила активного слухання:
4.1. Використовуйте мову тіла: сідайте обличчям до того, з ким говорите, нахиляйтеся вперед, установіть контакт очима.
4.2. Застосовуйте звуки та жести заохочення: підтримуйте співрозмовника доброзичливою посмішкою, словами «так-так»... тощо, хитанням головою.
4.3. Ставте уточнюючі запитання: вони допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, що вже відомо. Їх треба застосовувати обережно: коли людина схвильована або роздратована, варто утримуватися від будь-яких запитань, давши їй змогу висловитися.
5. Намагайтеся уникати таких дій:
5.1. Переривати співрозмовника.
5.2. Демонструвати позою або виразом обличчя, що ви не готові зараз слухати.
5.3. Давати поради.
5.4. Змінювати тему розмови або переводити розмову на себе.
5.5. Давати оцінку людині, яка говорить.
5.6. Підганяти того, хто говорить.
6. Під час висловлювання своїх думок:
6.1. Чітко формулюйте свою точку зору, добираючи слова, зрозумілі не лише вам, а й співрозмовнику.
6.2. Говоріть від себе: «я так думаю», «я вважаю»,« я відчуваю».
6.3. Будьте конкретними — не говоріть загальних або відомих усім речей.
6.4. Намагайтеся зацікавити партнера по спілкуванню.
Категорія: Новини | Переглядів: 1509 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz