Стержнем виховного процесу є цілеспрямоване правове виховання - 10 Жовтня 2011 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2011 » Жовтень » 10 » Стержнем виховного процесу є цілеспрямоване правове виховання
14:35
Стержнем виховного процесу є цілеспрямоване правове виховання

Формування в  Україні громадянського суспільства, розбудова суверенної, незалежної,  демократичної та правової  держави вимагає зміни підходів до виховання молодого громадянина. Сьогодні вже не потрібно доводити, що без цілеспрямованого правового виховання учнів цієї проблеми не розв’язати.

У нашій школі класні керівники, вихователі здійснюють правовиховний процес на основні нового підходу, при якому методи виховання стають засобами взаємодії, соціально - педагогічної допомоги, співробітництва;   сприяють   розкриттю   кращих   людських   якостей   дитини. При цьому кожен учитель-вихователь в атмосфері повної доброзичливості, з урахуванням сучасних вимог педагогічної і психологічної науки, вивчає психолого-педагогічні, індивідуальні особливості учнів, їх здібності, нахили. Педагоги будують свою діяльність на основі глибокого вивчення здібностей, нахилів учнів, залучають їх до діяльності в різноманітних гуртках за інтересами. Стержнем виховного процесу  є спільна діяльність педагога, батьків  та учнів, формування сприятливого морально-психологічного клімату для самостійної організації життєдіяльності учнівського колективу. Система дій педагогів  передбачає: виявлення в дитини позитивних рис, здібностей, умінь; залучення їх до суспільно- корисної роботи; здійснення періодичної звітності перед колективом та обов'язкову оцінку успіху; надання допомоги учням щодо встановлення дружніх зв'язків у школі і поза нею; поступове ускладнення навчальних та громадських завдань; систематичне заохочення за успіхи; залучення до життя класного колективу; допомогу в пізнанні себе, самовираженні, самоствердженні та самореалізації; здійснення морально - правової, естетичної освіти і виховання учнів, а також систематичне фізичне виховання, залучення до трудової діяльності. Адміністрація школи, весь педагогічний колектив  проводить просвітницьку роботу серед батьків учнів, виїжджають по місцю проживання батьків, проводять батьківський всеобуч з питань правового виховання неповнолітніх, ведуться журнали обліку співбесід з вказаною категорією дітей.

Головним у методиці правовиховної роботи вчителя, класного керівника, вихователя є формування в учнів гуманістичної моралі на основі об'єднання зусиль батьків і педагогів; утвердження засад гуманізації науково - обґрунтованого керівництва і управління класним колективом. Це у свою чергу вимагає поставити у центр індивідуальну роботу. Здійснюючи індивідуальну роботу з "важкими" учнями, класний керівник розробляє посильні завдання, диференціює засоби і методи впливу відповідно до індивідуальних особливостей, систематично здійснює контроль та дотримується педагогічного такту. Індивідуальна робота   сьогодні неможлива без оволодіння передовими методами психолого-педагогічного діагностування, залучення психологічної служби. При цьому звертається особлива увага на систему ранньої профілактики, яка починається в молодшому віці,  забезпечення наступності у правовиховній роботі. Пріоритетним напрямом діяльності педагогів  є чуйність, уважність, індивідуальний підхід.

У школі часто застосовуються нетрадиційні форми виховання. Це зустрічі, довірчі розмови, диспути, рольові та ділові ігри спрямовані на формування в молоді високої правової культури, вмінь та навичок легальними способами захищати загальновизнані суспільні цінності, залучення її до свідомої участі в громадському та духовному житті держави.

Так, 28.09.2011р. у школі відбулася зустріч за круглим столом з начальником служби у справах дітей Вижницької РДА В.В.Горою та начальником кримінальної міліції у справах неповнолітніх І.Д.Кричуном. 


 Такі зустрічі стають довірчими діалогами,  дають дітям необхідні знання про норми та відхилення в поведінці, про вміння розпізнавати насильницькі дії, вчитися протистояти їм.

У коридорі школи оформлено стенди „Кожна дитина має право”; „Закон України „Про охорону дитинства”; „За здоровий спосіб життя”; „Як уникнути насильства”.


У школі працює клуб „Правознавець”, робота якого спрямована на формування правової свідомості учнів, попередження правопорушень та підготовку до дорослого життя, вміння оперувати в різних життєвих ситуаціях правовими знаннями.  


Членами учнівського комітету виготовлено буклети з правого всеобучу та розроблено презентацію з прав людини і здійснено інформаційні рейди у всі класи з метою інформування учнів про права дітей. Проведено засідання учнівського комітету з питання: "Ніхто не має права ображати дитину”.

                   

Проводиться багато заходів на правовиховну тематику, зокрема: для молодших школярів проведено бесіди з елементами дискусії „Я знаю свої права”, години спілкування „Що таке право і що таке обов’язок” (класоводи Пилип’юк Н.С.. Григорійчук Н.В., Синишина Л.В.); для дітей середньої вікової категорії проведено „Мандрівку Країною Права” та казкову лотерею „Юридичний волейбол” (класні керівники Флора В.І., Кречмаровська С.М., Матюшкіна А.А.); для учнів старших класів проведено правовий ситуативний практикум „Конвенція ООН про права дитини” та юридичний брейн-ринг (класні керівники Гаврилюк Н.П., Іванюк О.І., Андрюк Г.С.) ;  учителем правознавства проведено конкурс-командну гру (ситуативний практикум) „Як уникнути жорстокості та насильства”; зараз учні всіх класів працюють над творчим проектом „Як я бачу право та права дитини”, який буде презентований у рамках місячника правових знань. 


                   Такими заходами, методами педагоги нашої школи намагаються виховати в учнів правову поведінку і правову свідомість. Цим дітям будувати майбутнє і без знань та навиків правової культури високих здобутків не можна буде завоювати. Наше завдання в тому, щоб переконати їх, що вивчення і дотримання прав людини – найважливіший урок у нашому житті.

Більш детальніше читайте у газеті "Освіта Буковини" №39(111) від 21 жовтня 2011 року.

Категорія: Новини | Переглядів: 644 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz