Стержнем виховного процесу у Вижницькій ЗОШ-інтернат є правовиховна робота - 1 Березня 2013 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2013 » Березень » 1 » Стержнем виховного процесу у Вижницькій ЗОШ-інтернат є правовиховна робота
10:19
Стержнем виховного процесу у Вижницькій ЗОШ-інтернат є правовиховна робота
     У Вижницькій  школі-інтернаті  класні керівники, вихователі здійснюють правовиховний процес на основні нового підходу, при якому методи виховання стають засобами взаємодії, соціально - педагогічної допомоги, співробітництва;   сприяють   розкриттю   кращих   людських   якостей   дитини. При цьому кожен учитель-вихователь в атмосфері повної доброзичливості, з урахуванням сучасних вимог педагогічної і психологічної науки, вивчає психолого-педагогічні, індивідуальні особливості учнів, їх здібності, нахили. Педагоги будують свою діяльність на основі глибокого вивчення здібностей, нахилів учнів, залучають їх до діяльності в різноманітних гуртках за інтересами. Стержнем виховного процесу  є спільна діяльність педагога, батьків  та учнів, формування сприятливого морально-психологічного клімату для самостійної організації життєдіяльності учнівського колективу. Система дій педагогів  передбачає: виявлення в дитини позитивних рис, здібностей, умінь; залучення їх до суспільно - корисної роботи; здійснення періодичної звітності перед колективом та обов'язкову оцінку успіху; надання допомоги учням щодо встановлення дружніх зв'язків у школі і поза нею; поступове ускладнення навчальних та громадських завдань; систематичне заохочення за успіхи; залучення до життя класного колективу; допомогу в пізнанні себе, самовираженні, самоствердженні та самореалізації; здійснення морально - правової, естетичної освіти і виховання учнів, а також систематичне фізичне виховання, залучення до трудової діяльності.
       Головним у методиці правовиховної роботи вчителя, класного керівника, вихователя є формування в учнів гуманістичної моралі на основі об'єднання зусиль батьків і педагогів; утвердження засад гуманізації науково - обґрунтованого керівництва і управління класним колективом. Це у свою чергу вимагає поставити у центр індивідуальну роботу. Здійснюючи індивідуальну роботу з "важкими" учнями, класний керівник розробляє посильні завдання, диференціює засоби і методи впливу відповідно до індивідуальних особливостей, систематично здійснює контроль та дотримується педагогічного такту. Індивідуальна робота   сьогодні неможлива без оволодіння передовими методами психолого-педагогічного діагностування, залучення психологічної служби. При цьому звертається особлива увага на систему ранньої профілактики, яка починається в молодшому віці,  забезпечення наступності у правовиховній роботі. Пріоритетним напрямом діяльності педагогів  є чуйність, уважність, індивідуальний підхід.
      У школі створено раду по профілактиці правопорушень. До складу ради по профілактиці правопорушень входить начальник Служби у справах дітей Вижницької РДА Мельничук Л.І., начальник кримінальної міліції у справах неповнолітніх Вижницького райвідділу міліції Кричун І.Д., голова батьківського комітету школи Гринюк Л.Л., голова учнівського комітету школи Бурмил О. та ін.
           На засіданнях ради розглядаються питання аналізу зайнятості учнів в позаурочний час, які перебувають на обліку як схильні до правопорушень; проводиться профілактична робота з батьками даної категорії дітей, заслуховувались самі учні, які схильні до правопорушень.
               Правовий всеобуч дітей пов'язаний з різними формами позакласної роботи. Так, у жовтні 2012р. у школі проведено місячник правових знань. В рамках цього місячника організовано ряд заходів із  застосуванням  особистісно-орієнтованих технологій. Зокрема,: конкурс малюнків "Права очима дітей” (учителі малюнку Чевюк Г.О., Гаврилюк Н.П., Гулей М.М., Чорней О.І.), розширене засідання клубу "Правознавець”: "Насильство в сім’ї та жорстокість неповнолітніх”,     зустріч з начальником кримінальної міліції у справах неповнолітніх Крикуном І.Д. на тему: "Конвенція ООН про права дитини”, ділова гра "Знай і поважай свої права”, казкова лотерея та "Юридичний волейбол”, класний керівник 5-го класу Клим Л.І., конкурс – вікторина "Я маю право”, класний керівник 8-го класу Кречмаровська С.М., диспут "Як не стати жертвою насильства?”, педагог-організатор Ватаманюк М.Д. та ін.
            З 20.11.2012р. по 05.12.2012р. проведено акцію "16 днів проти насильства”.
       В рамках цієї акції були зорганізовані години спілкування: «Домашнє насильство, як захистити себе?» (класовод Синишина Л.В.), виховна година «Сексуальне насильство дитини, як психологічна проблема» (вихователь Гринюк Л.Л.), ситуативний практикум на тему: «Дитяче насильство – фактор криміналу» (класний керівник 11 класу Іванюк О.І.). Педагог-організатор Ватаманюк М.Д. провела конкурс малюнків на тему: «Як уникнути насильства?» та  інформаційні хвилинки: "Разом проти насильства”, зорганізувала захист  презентації: «Як не стати жертвою насильства».
            У період з 10.12.по 15.12.2012 року відповідно до  плану роботи школи було проведено тиждень правових знань. Особливо цікаво та результативно проведено усний журнал: "Ти людина, значить маєш право” та правовий брейн-ринг про шкідливі звички (учитель правознавства Флора В.І.). Педагог-організатор Ватаманюк М.Д, організувала зустріч-диспут з начальником відділу у справах неповнолітніх Вижницького райвідділу міліції Кричуном І.Д. на тему: „Знання прав не звільняє від обов’язків”. В процесі такого диспуту в кожного учня формуються  знання з питань основ кримінального права та відповідальності за вчинені правопорушення, розвивається інтерес до правової освіти, здійснюється зв'язок права з навколишньою дійсністю; інтерес до дії законодавчих та виконавчих органів; прищеплюються навички правосвідомої поведінки; формуються потреби та вміння  активно захищати в установленому законом порядку свої права та законні інтереси інших осіб. Під час зустрічі педагогом було створено такі умови, які давали можливість учням самостійно оцінювати свою власну і поведінку ровесника, свій вчинок і однокласника, сміливо висловлювати свою думку з приводу тих чи інших подій у класі, в школі та за її межами.
            26 січня 2013р у школі проведено День права на тему: "Торгівля людьми. Як уникнути та запобігти”. Цього дня проведено діалог на тему: «Торгівля людьми: шляхи запобігання та протидії», класний керівник 11  класу Іванюк О.І., учнівським комітетом школи під керівництвом педагога -організатора Ватаманюк М.Д. виготовлено буклети: «Як не стати жертвою торгівлі людьми» та проведено інформаційні рейди в усі класи для ознайомлення зі змістом буклетів. Зорганізовано зустріч з директором центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Карлійчук Ж.Г: «Торгівля дітьми та пов’язані з нею злочини».
         З 18.02.2013р по 23.02.2013р. проведено тиждень правових знань на тему: "Як не стати жертвою насильства”. В рамках цього тижня проведено ряд виховних заходів із застосуванням інноваційних технологій. Зокрема, турнір знавців права (класні керівники Іванюк О.І., Андрюк Г.С.), правова лінійка „Конвенція ООН про права дитини” (педагог-організатор Ватаманюк М.Д.).
Особливо цікавою та незабутньою була  зустріч з працівниками Вижницької служби у справах дітей: начальником служби Л.І.Мельничук та головним спеціалістом служби О.Б. Миколайчуком на тему: ¬¬"Як не стати жертвою насильства”. Під час зустрічі, учні  мали можливість висловити свою думку з хвилюючої їх проблеми. Гості  допомогли їм зрозуміти моральну і правову суть проблемного  питання. Присутні у розмові з дітьми опиралася на власний життєвий досвід учнів, що сприяло надбанню нового досвіду шляхом їх включення у спеціальні педагогічні ситуації. Зміст зустрічі наближений до реального життя, до тих морально-правових проблем, з якими діти можуть зустрітися і в школі, і вступивши у самостійне життя. Правові світоглядні положення подавалися в яскравій емоційній формі. Збагачена емоціями думка перетворювалася на переконання. Цьому сприяли приклади з довколишнього життя, добре знайомої учням дійсності, з їх власного життя, з творів мистецтва і літератури, які наблизили до школярів зміст правового матеріалу.
         Проводиться належна робота з батьками учнів. Так, в рамках батьківського університету розглядаються питання: „Запобігання насильства над дітьми та підліткового насильства”, „Протидія торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми”, „Виховання ненасильством”, „Агресія: її причини та наслідки”. Порушення поведінки обговорюються на батьківських зборах, засіданнях батьківського комітету.
           В коридорі школи оформлено стенди зі зйомною інформацією „Кожна дитина має право”, „За здоровий спосіб життя”, „Як уникнути насильства”; в куточку здоров’я оновлено інформаційні стенди про ВІЛ/СНІД. В кожному класі створено куточки „Права дітей” та „За здоровий спосіб життя”.
          В основу процесу навчання і виховання покладено увагу, любов до дитини, бажання творити добро, небайдужість, а це забезпечує відносини партнерства, повагу до особистості дитини, уміння її зрозуміти, сприйняти як особистість з усіма її позитивними і негативними рисами.
         Такими заходами, методами педагоги нашої школи намагаються виховати в учнів правову поведінку і правову свідомість. Цим дітям будувати майбутнє і без знань та навиків правової культури високих здобутків не можна буде завоювати. Наше завдання в тому, щоб переконати їх, що вивчення і дотримання прав людини – найважливіший урок у нашому житті.












Категорія: Новини | Переглядів: 908 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz