Тиждень правових знань - 21 Лютого 2012 - Школа
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2012 » Лютий » 21 » Тиждень правових знань
15:24
Тиждень правових знань
     У період з 06.02.по 13.02.2012 року відповідно до  плану роботи школи та з метою формування у школярів правової свідомості, почуття законності обраної мети, правомірності шляхів її вирішення, активної протидії порушникам законів, попередження асоціальних проявів серед учнів, профілактики вживання наркотичних речовин, виховання ціннісного ставлення до людей та свого особистісного „Я” в школі було проведено тиждень правових знань.

У цей період  були проведені відкриті виховні заходи з метою впровадження у виховний процес особистісно-орієнтованих технологій. Активну участь в організації та проведенні тижня   взяли класні керівники та вихователі Матюшкіна А.А., Гаврилюк Н.П., Шпак Н.В., учитель правознавства Флора В.І., педагог-організатор Ватаманюк М.Д., практичний психолог Машина Г.М.


Зокрема, вихователь Шпак Н.В. провела з учнями молодшої вікової категорії бесіду з елементами гри на тему: „Декларація прав людини - права і обов᾽язки кожного”. Вихованці повторили  правила для учнів, правила внутрішнього розпорядку школи, правила поведінки дітей та підлітків у громадських місцях, правила дорожнього руху та інші. Під час засвоєння правил поведінки молодшими школярами використовувалися елементи гри. Діти дуже захоплювалися „розігруванням сцен”, з великим бажанням інсценізували вимоги правил поведінки в класі, на вулиці. Перш ніж формулювати правила про те, що учень повинен старанно вчитися, уважно слухати пояснення вчителя, сумлінно і самостійно виконувати всі його завдання, вести себе добре на уроці, проводилась бесіда, на якій перед дітьми ставилось ряд запитань: Як потрібно вчитися? Як слухати пояснення вчителя? Як поводитись на уроці? У ході такої бесіди основні положення ілюструвались цікавими прикладами з життя класу, з художньої літератури, кінофільмів, телепередач. Усе це допомогло глибше переконати учнів у доцільності і необхідності правил. Вимогу „самостійно” виконувати завдання ілюстрували роботою учня за партою. Діти із задоволенням „програвали”окремі моменти вимог до поведінки в школі, вправлялися в правильній поведінці, зауважували відхилення від норм тих чи інших правил, які вони вивчали. Така бесіда  сприяла формуванню у них не тільки переконаності в необхідності дотримання правил для учнів, а й виробила відповідні вміння, навички та звички поведінки.


Педагог-організатор Ватаманюк М.Д. організувала для учнів 5-6 класів диспут на тему: „Ми – знавці права”.  У процесі обговорення правових фактів і явищ педагог вміло  забезпечила активну участь у такому обговоренні бажаючих учнів, з педагогічним тактом корегувала неправильні і неточні висловлювання учнів, спрямовувала розмову в потрібному напрямку, щоб домогтися правильних висновків. Обговорюючи життєві ситуації, Ватаманюк М.Д. будувала діалог  з вихованцями так, щоб про добрі вчинки когось із дітей говорили інші. Якщо про свої соціально значущі вчинки судить дитина, а дорослий заохочує її до цього, то мотив самоцінності моральної норми трансформується  у бажання отримати похвалу.


Ефективною була також невимушена, ненав᾽язлива бесіда з елементами гри, яку провела з учнями 8-го класу класний керівник Матюшкіна А.А. З᾽ясовуючи питання про добро і зло,  учні  мали можливість висловити свою думку з хвилюючої їх проблеми. Вчитель допомагав їм зрозуміти моральну і правову суть проблемного  питання. Педагог у розмові з дітьми опиралася на власний життєвий досвід учнів та сприяла надбанню нового досвіду шляхом їх включення у спеціальні педагогічні ситуації. Зміст бесіди наближений до реального життя, до тих морально-правових проблем, з якими діти можуть зустрітися і в школі, і вступивши у самостійне життя. Правові світоглядні положення подавалися в яскравій емоційній формі. Збагачена емоціями думка перетворювалася на переконання. Цьому сприяли приклади з довколишнього життя, добре знайомої учням дійсності, з їх власного життя, з творів мистецтва і літератури, які наблизили до школярів зміст правового матеріалу.


Учитель правознавства Флора В.І. провела з дітьми відверту розмову на тему: „Права дитини проти насильства” та правовий брейн-ринг про шкідливі звички. Специфіка змісту правового матеріалу передбачала використання не тільки позитивних, а й негативних емоцій. Педагог вміло використала важливий компонент правових переконань - негативне ставлення до аморальної поведінки, правопорушень, застосувала один з важливих моментів правового виховання учнів - розкриття перед ними "перспективи" порушників правових норм. Учні висловлювали емоційну оцінку негативних фактів, при цьому використовували фактичний матеріал, взятий з життя, близький і доступний їм. Учитель навела багато прикладів протиправної поведінки, порушення законів, правил людського співжиття, що сприяло формуванню в дітей негативного ставлення до будь-яких аморальних проявів та  нагромадженню позитивного соціально-правового досвіду. Розуміння недопустимості порушень норм права перетворювалися в особисті переконання. В ході правового брейн-рингу про шкідливі звички педагог старалася  довести до свідомості учнів, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров'я; формувала в них негативне відношення до шкідливих звичок (паління, вживання алкогольних напоїв, наркотиків); виховувала дбайливе ставлення до власного здоров'я.


Гаврилюк Н.П., класний керівник 9-го класу організувала диспут на тему: „Знання прав не звільняє від обов᾽язків”. В процесі цього диспуту в кожного учня формувалася  система знань з питань основ держави та права, розвивався інтерес до правової освіти, здійснювався зв'язок права з навколишньою дійсністю; інтерес до дії законодавчих та виконавчих органів; прищеплювались навички правосвідомої поведінки; формувалися потреби та вміння  активно захищати в установленому законом порядку свої права та законні інтереси інших осіб. Під час диспуту педагогом було створено такі умови, які давали можливість учням самостійно оцінювати свою власну і поведінку ровесника, свій вчинок і однокласника, сміливо висловлювати свою думку з приводу тих чи інших подій у класі, в школі та за її межами.

Практичний психолог Машина Г.М. провела з учнями заняття з елементами тренінгу „Конвенція ООН про права дитини”. Учні були залучені до самостійного осмислення складних життєвих ситуацій, вчилися шукати виходу із них, відчули складність міжособистісних стосунків. Машина Г.М. готувала учнів до реальних ускладнень у житті. Розв᾽язуючи морально-правові колізії в розумовому плані, школярі відчували почуття перемоги над негативом.

Такі заходи формують в підростаючого покоління високу правову культуру, вміння та навички легальними способами захищати загальновизнані суспільні цінності, залучають учнів до свідомої участі в громадському та духовному житті держави.

Категорія: Новини | Переглядів: 5504 | Додав: UA_Vavan | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz